My vault on iPhone stopped syncing to dropbox in March....

Lovage
Lovage
Community Member

Hello,

I am a licensed user for almost 8 years now and my vaults all of a sudden have a disconnect between what exist on my phone and what exist on my Mac. The phone has not synced to dropbox since March 24, 2020; selecting sync doesn't address it, removing and re-adding dropbox doesn't address issue. iPhone is missing 37 new entries since March.

iPhone iOS is up to date ( 13.5.1).

Please advise, thank you!


1Password Version: 7.5.3
Extension Version: Not Provided
OS Version: iOS 13.5.1
Sync Type: Dropbox

Comments

  • @Lovage

    Have you tried the troubleshooting steps listed here? https://support.1password.com/dropbox-troubleshooting/

  • Lovage
    Lovage
    Community Member

    ag-tommy, thank you! Step one was the pain point for me; I've historically used the dropbox folder in finder and have never opened the app. By doing so, synced immediately to my phone. Problem resolved. Thank you kindly!!!!

  • @Lovage

    You're welcome. I am glad it was helpful information. :)

  • Mauro__430
    Mauro__430
    Community Member

    Buenas tardes, relacionado con la consulta, en mi caso ha dejado de sincronizarse con Dropbox desde el 30 de Junio. Al ingresar con mis dispositivos Ipad/iphone e intentar sincronizar, debo elegir -sincronizar con Dropbox- elijo la bóveda Apps/1Password/1Password.opvault y para desbloquear me pide: Introduce la contraseña de 1Password.opvault en Dropbox para continuar. Que contraseña es la que me requiere? Ingresé la contraseña maestra, la anterior a ésta y me dice que la contraseña es incorrecta. Me he quedado sin acceso a mis contraseñas y necesitaría solucionarlo.

  • ag_ana
    ag_ana
    1Password Alumni

    @Mauro__430:

    1Password is asking you for the Master Password for your Dropbox vault. You are saying that you are entering your Master Password though, so are you sure that your data is actually in Dropbox? Is it possible you might have it stored somewhere else, perhaps in a 1Password membership?

    = Google Translate

    1Password le solicita la contraseña maestra para su bóveda de Dropbox. Sin embargo, está diciendo que está ingresando su Contraseña maestra, ¿está seguro de que sus datos están realmente en Dropbox? ¿Es posible que lo tenga almacenado en otro lugar, tal vez como miembro de 1Password?

  • Mauro__430
    Mauro__430
    Community Member

    Todas las contraseñas le he almacenado en la bóveda sincronizando con Dropbox. No entiendo por que me pide una contraseña para sincronizarla y cual sería esa contraseña?

  • ag_ana
    ag_ana
    1Password Alumni

    @Mauro__430:

    The password that you are being asked for is the one you configured when you created your Dropbox vault. It is necessary to add that vault to the 1Password app, and to sync it.

    I am sorry to hear that you forgot your password. For your privacy and security, your Master Password is not stored anywhere, only you know it. This means that it is not possible to recover it unless you are a member of a Families or Business accounts. If you have an Individual account or a standalone license, I recommend reading this article to try and recover your Master Password.

    If, on the other hand, you are part of a Families or Business account, you can ask another Admin to recover your account for you.

    If you still cannot recover your Master Password, we can certainly delete your account so you can create a new one with a new Master Password you know.

    = Google Translate

    La contraseña que se le solicita es la que configuró cuando creó su bóveda de Dropbox. Es necesario agregar esa bóveda a la aplicación 1Password y sincronizarla.

    Lamento saber que olvidó su contraseña. Para su privacidad y seguridad, su contraseña maestra no se almacena en ningún lugar, solo usted la conoce. Esto significa que no es posible recuperarlo a menos que sea miembro de una cuenta de Familias o Empresas. Si tiene una cuenta individual o una licencia independiente, le recomiendo leer [este artículo] (https://support.1password.com/forgot-master-password/ "este artículo") para intentar recuperar su contraseña maestra.

    Si, por otro lado, usted es parte de una cuenta de Familias o Empresas, puede [pedirle a otro administrador que recupere su cuenta por usted] (https://support.1password.com/recovery/ "pedirle a otro administrador que recupere su cuenta cuenta para ti ").

    Si aún no puede recuperar su contraseña maestra, ciertamente podemos eliminar su cuenta para que pueda crear una nueva con una nueva contraseña maestra que conozca.

This discussion has been closed.